Declaratia privind situatia de trezorerie PJ fara scop patrimonial-O 470/2024

Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT!

In MOF nr. 239 din 20 martie 2024 s-a publicat Ordinul nr. 470 din 13 martie 2024 cu privire la raportarea informațiilor referitoare la finanțările primite de persoanele juridice fără scop patrimonial.

Persoanele juridice fără scop patrimonial care, în exercițiul financiar de raportare, au primit sume reprezentând subvenții, sponsorizări, sume redirecționate, conform legii, din impozitul pe profit, impozitul pe venitul microîntreprinderilor, respectiv din impozitul pe venitul datorat de persoanele fizice, precum și alte forme similare de finanțare, indiferent de valoarea cumulată a acestora, întocmesc o declarație care însoțește situațiile financiare anuale și evidențiază sumele astfel primite, respectiv utilizate. Aceasta prevedere se regaseste la art. 34 alin.(3.1) din Legea contabilitatii.

Prin O 470/2024 se reglementează formatul declarației privind situația de trezorerie.

Declarația privind situația de trezorerie se întocmește și se semnează de către persoanele abilitate, potrivit legii, să întocmească și să semneze situațiile financiare anuale.
Declarația privind situația de trezorerie se semnează și de către administratorul sau persoana care are obligația gestionării persoanelor juridice fără scop patrimonial.

Pentru exercițiul financiar al anului 2023, formatul declarației este cel prevăzut mai jos:

DECLARAȚIE privind situația de trezorerie^1 la data de 31 decembrie 2023

-lei-
Nr. rd.ExplicațiiSume
0AB
Trezorerie – sold la 1 ianuarie, din care:
– disponibilități în bancă
– disponibilități în casierie
Cap. I – Încasări
Subvenții, din care:
– sume din finanțări nerambursabile din fonduri publice
– împrumuturi nerambursabile cu caracter de subvenții
Sponsorizări
Sume redirecționate din impozitul pe profit/impozitul pe venitul microîntreprinderilor
Sume redirecționate din impozitul pe venitul datorat de persoanele fizice
Încasări din donații
Alte sume primite cu titlu gratuit
Încasări din credite bancare
Alte sume încasate, din care:
– cotizații, contribuții sau cote-părți primite potrivit statutului
– chirii încasate
– dobânzi încasate
– dividende încasate
– încasări din reclamă și publicitate
– încasări din despăgubiri
– încasări din vânzări de imobilizări corporale
– încasări din vânzări de imobilizări financiare
Total încasări
Cap. II – Plăți
Salarii plătite personalului
Impozite, taxe și contribuții plătite
Plăți pentru achiziții de stocuri
Chirii plătite
Plăți pentru cheltuieli cu utilitățile
Plăți pentru reclamă și publicitate
Plăți pentru contracte de management
Plăți pentru contracte de consultanță
Plăți aferente drepturilor de proprietate intelectuală
Plăți pentru alte servicii executate de terți
Plăți pentru achiziții de imobilizări corporale, din care:
– sume achitate sub formă de avansuri
Plăți cu titlu gratuit^2: sponsorizări, donații, mecenat, alte plăți de natură similară, din care:
– către persoane fizice, din care:
– către persoane rezidente
– către persoane nerezidente
– către persoane juridice, din care:
– către persoane rezidente
– către persoane nerezidente
Plăți ocazionate de deplasări, din care:
– plăți pentru deplasări interne
– plăți pentru deplasări externe
Dobânzi plătite
Avansuri de trezorerie acordate și nedecontate la data de 31 decembrie
Credite bancare plătite
Plăți pentru achiziția de imobilizări financiare
Alte sume plătite
Total plăți
Trezorerie – sold la 31 decembrie, din care:
– disponibilități în bancă
– disponibilități în casierie

^1 Se înscriu atât operațiunile derulate prin cont bancar, cât și prin casierie.
^2 Efectuate potrivit legii, procedurilor și/sau regulamentelor interne sau în baza unor documente care demonstrează necesitatea efectuării plăților respective.
Administrator,
Numele și prenumele
Semnătura
Întocmit
Numele și prenumele
Calitatea
Semnătura
Nr. de înregistrare în organismul profesional:

Persoanele juridice fără scop patrimonial care, în cursul exercițiului financiar al anului 2023, au primit sume  în valoare cumulată de maximum 100.000 lei pot folosi pentru întocmirea Declarației privind situația de trezorerie in formatul simplificat prevazut in anexa 2 la ordin.

Declarația privind situația de trezorerie se depune odată cu situațiile financiare anuale, folosind programul de asistență elaborat de Ministerul Finanțelor.
În vederea depunerii declarației, persoanele juridice fără scop patrimonial folosesc programul de asistență pus la dispoziție gratuit de către Ministerul Finanțelor pe site-ul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, prin care se generează un fișier de tip PDF, având atașat un fișier xml, precum și un fișier cu extensia zip. Fișierul cu extensia zip va conține prima pagină din situațiile financiare anuale listată cu ajutorul programului de asistență elaborat de Ministerul Finanțelor, semnată, potrivit legii, precum și documentele cerute de lege, așa cum acestea sunt întocmite de persoanele juridice fără scop patrimonial, toate acestea fiind scanate, alb-negru, lizibil și cu o rezoluție care să permită încadrarea în limita a 9,5 MB a fișierului PDF la care este atașat fișierul zip. Fișierele zip atașate situațiilor financiare anuale nu vor conține parolă.

Persoanele juridice fără scop patrimonial care, la data intrării în vigoare a prezentului ordin, au depus, conform legii, situațiile financiare anuale aferente exercițiului financiar al anului 2023 și au primit în cursul acelui exercițiu sume de natura celor prevăzute de art. 34 alin. (3^1) din legea contabilității depun declarația menționată la art. 1 în termen de 60 de zile de la încheierea termenului de depunere a situațiilor financiare anuale, prevăzut de legea contabilității.

Articole similare

Comentariul tau aici